Încrederea în sine (RO)

Probabil și ție ți s-a întâmplat ca lumea din jurul tău să pară optimistă și stăpână pe situație, în timp ce tu te îneci într-o mare de îndoieli. ,,Secretul” lor este încrederea în sine.

thechangehub

4/20/2021 2 min read

Încrederea în sine înseamnă să te accepți și să îți cunoști calitățile și punctele slabe destul de bine incat sa poti avea o parere pozitiva despre tine. Îți setezi obiective realiste, comunici asertiv și poți accepta critici constructive din partea celor din jur fără ca acestea să îți afecteze imaginea despre tine. În schimb, o încredere în sine scăzută poate cauza un sentiment de inferioritate fata de ceilalti, o atitudine pasivă sau supusă și o sensibilitate crescută la critici. 

De aceea, este necesar sa acordăm importanță acestei caracteristici. Ce trebuie să înțelegem este ca încrederea în sine nu este ceva ce ai, ci ceva ce creezi. A avea o încredere în sine ridicată sau scăzută este rareori legat de abilitățile tale reale și, în principal, se bazează pe percepțiile tale. Percepțiile sunt felul în care gândești despre tine, ele putând fi eronate și influențate în mod negativ de diferite experiențe și trăiri neplăcute.

Cum îți poți dezvolta încrederea în sine? 

Deși nu există o lista concretă de acțiuni, exista cateva lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți imaginea de sine: 

Practică iubirea de sine


Pentru a învăța cu adevărat cum să fii încrezător, trebuie mai întâi să te iubești pe tine însuți. Când practici iubirea de sine, vei avea încredere indiferent de ce se întâmplările pe care le întâmpini în viața de zi cu zi, deoarece încrederea va veni din interior.

Vorbește-ți într-un mod pozitiv


Cuvintele noastre ne creează emoțiile, iar emoțiile ne creează realitatea. Dacă nu ne simțim încrezători, este rezultatul poveștilor pe care ni le spunem - și a cuvintelor pe care le folosim pentru a le spune. Cum vorbești cu tine în propria minte? Limbajul cu care îți vorbești, altfel cunoscut sub numele de monolog interior, are un efect important asupra încrederii tale. De aceea este important să adoptăm o atitudine pozitivă în cadrul acestui monolog interior și să evităm autocritica. Spre exemplu, dacă îți surprinzi un gând negativ legat de corpul tău, înlocuiește-l cu un aspect de care ești multumit.

Antrenează-ți recunoștința

Știm că este important să le mulțumim celor care ne ajută sau să ne concentrăm pe lucrurile pentru care suntem recunoscători în viață. Cercetările au legat recunoștința cu o gamă largă de beneficii, inclusiv întărirea sistemului imunitar și îmbunătățirea tiparelor de somn, conferirea sentimentelor de optimism, bucurie și plăcere, ajutându-ne să ne simțim mai puțin singuri și izolați.

Ce să înveți din acest articol?

Dezvoltarea stimei de sine este un proces ce implică de multe ori suișuri si coborâșuri. Încetul cu încetul, cu fiecare provocare ce ne iese în cale, suntem mai aproape de a avea cu adevărat încredere în propriile forțe. Chiar și citind acest articol este un pas spre a deveni persoana care vrei să fii, și demonstrează ca îți dai silința pentru a te accepta și iubi pe deplin.


SURSE:
https://www.usf.edu/student-affairs/counseling-center/top-concerns/what-is-self-confidence.aspx

https://sugercoatit.com/5-great-blog-posts-about-confidence/

https://www.tonyrobbins.com/building-confidence/how-to-be-confident/

https://www.mindful.org/an-introduction-to-mindful-gratitude/

Locații

Colegiul Național ”Spiru Haret”-Strada Italiană 17, București 021021

Colegiul Național „Matei Basarab”- Strada Matei Basarab 32, București 030674

Contact
thechangehub@gmail.com